Jobb :)

Idag vart det lite jobb :) först ringde dom vid 13 och ville att jag skulle jobba 16-20. Så sa jag att visst kan jag göra det. Så va jag där redan 14.30, eftersom jag bara kunde få skjuts då. När jag väl är där kommer dom 14.55 och frågar ifall jag kan börja jobba kl. 15 redan. Jamenvisst! :D Hellre jobba och få betalt den där timmen än att sitta i personalrummet och häcka, hehe.. De va nice :)

Sen fick jag en extra tid på lördag också, välbehövligt! Fick ju inte direkt någon höjdarlön den här månaden, vilket är förståeligt med tanke på att jag endast jobbade 3 dagar i december, varav ingen av dom dagarna innehöll dubbel timlön. Förhoppningsvis får jag jobba massor med extra nu i januari, kan behövas.. Eller egentligen inte, men jag vill jobba. Trivs på jobbet :) vad ska man annars göra? Finns ju inget att göra i varken Oxelösund eller Nyköping.. Tråkiga städer! Sen när jag väl tjänat lite mer pengar till mitt sparkonto så drar flyttlasset...norrut eller söderut vet jag inte.. Jag vill till Stockholm. Antingen Stockholm eller utomlands, så är de bara.

Sen va det ju det där med körkortet också.. Det ska jag ta nu i vår nån gång, när jag orkar köra igång med skiten. Måste bara komma ur den här vinterdepressionen :p Jag kan knappt gå ut utan att frysa till is..känns det som iaf!
Det kalla vädret är det sämsta med Sverige.

Har bara sån god lust att dra utomlands och stanna där tills värmen kommer till Sverige :p Men så har man ju ett jobb att tänka på också. Vill verkligen inte säga upp mig eller förlora jobbet heller för den delen, det är inte det lättaste att få jobb i dessa svåra tider :p
Dessutom är de löneförhöjning på G.. Den vill jag ju inte heller gå miste om ;)

Voi, voi va mycket jag ska komma på att skriva om nätterna. Bäst att jag slutar skriva nu och istället skriver in arbetstimmarna i min kalender, så jag har full koll! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback