Hemma igen

Ja i onsdags kom jag hem...eller igår blir det ju :P jag är lite lost när det gäller dagarna.
Hur som helst. Det va underbart att få träffa min familj och hundarna, speciellt att få träffa mamma!! Jag har saknat henne tokmycket.. Speciellt sista veckan i Brasilien, då började jag till och med gråta flera gånger för att jag saknade henne så mycket.. Men nu är jag hemma och det känns bra :) det bästa (förutom att jag får träffa min familj) är att kunna gå på toaletten och slänga toalettpappret i toalettstolen och inte i en papperskorg bredvid! Hahahaha... :P

Annars har jag också saknat maten här hemma.. Maten i Brasilien va inte sådär jättegod precis, det enda jag åt va frukost (en macka och en bit vattenmelon) och 1-2 pastel varje dag.. En pastel är som en halv rostad macka typ, ibland så stor som en hel. Fick min makkarakeitto idag iaf, mums :) har längtat efter det i typ en vecka :P men kunde inte äta mycket alls, blev mätt typ direkt.. Så blir det väl när man inte äter speciellt mycket under 3 veckors tid :P
Får vänja min mage vid lite mer mat varje dag helt enkelt. Älskar ju mat!!

Imorrn ska jag åka till Stockholms universitet för att hämta ut min tenta, samt försöka bli av med min kurslitteratur.. Sen ska jag sova där, eftersom jag inte orkar ta tåget hem samma dag.. Orkar inte resa mer :P med lite tur kanske min snälla mamma hämtar mig så jag slipper ta tåget, hehe :)

Jag är fortfarande inte trött, men nu är jag van vid brasiliansk tid så kl. är 20.45 för mig.. Så vid 4 på morgonen lär jag väl bli trött :P blev trött mellan 23-24 i Brasilien när jag väl vant mig vid deras tid. Fast hade svårt att somna oftast, så då gick jag upp på hotellets tak och kollade upp på himlen, kollade ut över stadens ljus.. Det va vackert. Nu kan jag heller inte gå och ta ett kvällsdopp i havet längre, känns lite tråkigt. Samt att jag fryser jättemycket nu när jag går ut.. Tidigare ikväll när jag skulle gå till min bror frös jag till och blev stel som en pinne när jag kom ut. Kunde knappt gå :o Så det är väl bara att börja vänja sig vid kylan också antar jag.. Även fast jag inte vill resa mer just nu så har jag ändå god lust att ta en sista minuten utomlands för att få komma tillbaka till värmen :P

Nu har jag varit ensam hemma i lägenheten sen...17 nån gång? Jag har ingen aning om va klockan va när jag kom hit. Det är tråkigt iaf, jag vill va hemma hos mamma. Sen när jag har löst allt så ska jag ta och bo hos mamma igen :P både hon och jag vill det, haha.. Ända sen jag flyttade hemifrån har mamma sagt att hon vill att jag ska komma hem igen.
Idag sa någon till mig att "borta bra men hemma bäst", det tyckte inte jag.. Jag tycker att "hemma hos mamma bäst, borta näst bäst" haha..
Trots att maten inte va så bra i Brasilien och trots att det va lite problem i början så tyckte jag det va en superbra semester! Jag hade kul iaf :) och det va så sköööönt att kunna gå ut i klänning, fan till och med i bara bikini om man så ville, utan att frysa.. Men ibland blåste det så mycket på stranden att det blev lite kyligt. Sen blev det ju lite kyligare på kvällen också, men hellre det än att va här i minusgrader och frysa ihjäl :P

Träffade ju Paolo också, jättesnäll kille. Han tog med mig på utflykt och vi kollade på film. Filmen va helt OK, men jag borde nog ha valt en annan film för jag somnade mitt i filmen :P den va ganska seg, fortfarande helt OK men ja.. Inte tillräckligt bra :P det konstiga är att jag inte ens kände mig trött.. Utan jag somnade bara helt plötsligt! Haha.. Kommer nog sakna Paolo lite faktiskt, han va ju som sagt snäll och väldigt hjälpsam :)

Oj, vilket långt inlägg det här blev.. Tror inte att nån orkar läsa ända hit :P Nåväl, jag avslutar med en bild från Brasilien och med att säga att jag definitivt kommer att återvända dit en vacker dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback