Världsspelet..

..eller vad det nu hette. Nåt sånt.
Vi har nyss haft en lektion i internationell ekonomi. Vi spelade ett spel, världsspelet (tror jag det hette), som gick ut på att man skulle bilda sex olika lag som skulle vara sex olika länder. Två fattiga, två medel och två rikare länder. Jag och den som jag hamnade i lag med, Wilhelm, fick va ett rikt land. Det började med att Wilhelm gjorde en otroligt dålig affär! Han sålde mycket av vårt material till ett uruselt pris. Haha.. Och på den vägen blev det. Men vi hamnade inte sist åtminstone! Blev nästan inbördeskrig för oss ett tag där.. Vi va för övrigt Förenade Arabemiraten.
Vi hade förutsättningarna för att klara oss bra men icke då, för min lagkamrat va inte särskilt duktig på att göra affärer.. Alltså bra sådana.. Haha..
Men det va en kul lektion ändå, skönt att ha en lektion med klippa och klistra, trots att vi går på gymnasiet! Hehe.

Nu ska jag logga ut och surfa runt på nätet, min italienska börjar inte förrän om en timme. Sen är det helg! Det står massa jobb på mitt schema! Hehe.. Jobbade igår och ska jobba idag, imorrn och på söndag också. Ska bli kul! Ha en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback