Är det meningen att jag ska bli vuxen nu?

Jag betalade min första hyra själv i tisdags.. Eller egentligen så betalade jag och Marko den, vi delar ju på den förstås. Men ändå. Ska jag bli vuxen nu då eller? Betala hyra och räkningar.. Så ska jag gå på universitet nu tills december, då ska jag leva fattig som en kyrkråtta? Eller jag ska låtsas som om jag är så fattig i alla fall, för egentligen har jag ganska mycket pengar (på sparkontot) men dom ska jag låta bli att röra så länge som jag bara kan..

Jag är för övrigt glad att jag valde Stockholms universitet istället för Uppsala universitet! Stockholms universitets juridiska institution är den 8:e bästa i hela Europa.. Inte illa, inte illa.. Plus att jag får tillgodoräkna mig kursen, mycket bra enligt mig. Men jag har fortfarande inte köpt nån kurslitteratur, så lite tonårs-jag finns kvar i mig ;) haha, göra allt i sista sekund.. Men nu när jag går den här kursen så ska jag göra saker och ting i god tid, jag ska koncentrera mig på studierna och jag ska delta aktivt. Det där med att göra grejer i god tid blir nog svårt.. haha..

Och idag jobbade jag sista dagen :D sista arbetsdagen, det kändes underbart. Eller egentligen inte, jag va helt död när jag slutade.. Men ändå. Eller jag har fått erbjudande om att jobba på söndag, jag slits mellan att jag inte vill och...pengarna. Jag måste bestämma mig ikväll i alla fall. Just nu lutar det mot vill inte-hållet.. Det enda jag vill är att ha min lön! Bara ett par veckor kvar tills dess..

Nej nu ska jag väl be någon förälder köra mig hem... Orkar inte va här längre, vill lägga mig i sängen hemma och dö en stund.. Men måste till brorsan också, suck.

Det finns ingen tid över till allt som behöver göras..jag har ingen tid över till nånting känns det som..trist, men det är väl det här som kallas för vuxenlivet haha.. Jag lär mig att leva med det så småningom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback