Äntligen hemma!

Nu har jag äntligen kommit hem.. Italienskaprovet gick bra, det kändes bra iaf! :) när jag gjort provet upptäckte jag att klockan va 14-nånting och min buss hemåt åker 14.12...shit!! Fick bråttom. Tänkte att jag försöker inte ens springa bort till busstationen, så jag gick mot vallarna och tänkte ta bussen därifrån.. När jag rundade sista hörnet såg jag bussen där borta, fan va stressad jag blev! Börja springa och jag sprang och sprang! Och jag hann precis med bussen! Väl på bussen såg jag Markos syster Heidi, så jag satte mig bredvid henne. Vi satt och pratade ända tills hon skulle gå av bussen, det va trevligt :)

Nej men jag ska väl ta och arbeta med min marknadsföringsuppgift. Nu ska jag förklara vad det är vi ska göra..
Vi ska välja ut en produkt, hitta en reklam för den produkten och ta reda på vilket företag som gör produkten. Sen ska vi göra en EFI-analys av själva produkten och även analysera reklamen utifrån företagets affärsidé och begrepp som kärnprodukt, kringprodukt och metaprodukt. Sen ska man analysera själva produkten utifrån dessa begrepp. Därefter ska man placera in produkten i en produktlivscykel och motivera varför man tycker att den ligger i just den fasen. Man ska även placeria in produkten i en produktkategori. Sen ska man analysera affärsidén med hjälp av sina egna kunskaper.
En lätt uppgift helt enkelt :)

Nu ska jag äta nåt och sen ska jag göra marknadsföringen! Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback